از صعود اورست تا سقوط انسانيت

Saturday, August 19, 2006

 

ایمیل ٤


بدون شرح :


از مریم بهرامی به ریچارد بیرر :

سلام
من مریم ، خواهر دوقلوی لیلا هستم . ازطرف خودم و خانواده ام از کمکی که در آن شرایط به لیلا نمودید متشکرم .واقعا این کار شما برای ما و لیلا بسیار ارزشمند است .
لیلا از من خواست تا مدارک پزشکی مربوط به بیماریش را برای شما بفرستم . ما مطمئن نیستیم که این مدارک تمامی مدارک هستند یا خیر! با این وجود برادرم آنها را اسکن نموده است .
متاسفانه پزشکی که تیم را همراهی مینمود تلاش میکرد تا مشکل لیلا را طور دیگری نشان دهد . او سعی میکرد ما را متقاعد کند که انچه برای لیلا رخ داده بیماری ارتفاع نبوده و ممکن بود هر جای دیگری هم اتفاق بیافتد . برادر من مربی کوهنوردی است و نتوانست حرف او را باور کند و خودش سعی کرد تا درباره آنچه که اتفاق افتاده بیشتر اطلاعات کسب کند. اما او پزشک نیست و نمی داند ان بالا واقعا چه اتفاقی افتاده است, اگرچه تمام پزشکان متخصصی که لیلا را در ایران ملاقات کردند متذکر شدند که این حالت تنها در ارتفاع رخ خواهد داد . (خصوصا متخصص قلب و عروق لیلا نیز این مطلب را متذکر شده بود ، اگرچه در مدارک پزشکی نپال در این ارتباط هیچ مدرکی نبود و من نمیدانم چرا؟!)
لیلا آسیب بسیاری دیده است .همانطور که مطلعید در بیس کمپ اسکیل کمای او 10 بوده است . خوشبختانه او به طور قابل توجهی بهبود یافته و به خوبی ریکاوری را انجام میدهد .
هنوز برای او مشکل است که با زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم ارتباط برقرار نماید ، با این وجود تمام تلاش خودش را کرد و خودش برای شما اولین ایمیل حاوی تشکر را فرستاد . اکنون او سخت تلاش میکند تا لیلای قبل از این حادثه شود .
او میخواهد بداند حقیقتا شرایطش در کمپ 2 چگونه بود و شما آنجا چه کردید . او نمیتواند زمانی را که به کما رفت به خاطر بیاورد . آیا او صبح روز سه شنبه از خواب بیدار شد یا نه؟ چرا آنها برای انتقال لیلا از کمپ 2 به پایین از گاما بگ استفاده نکردند؟ او میخواهد بداند اگر در آینده شما با چنین شرایطی روبرو شدید (امیدوارم که چنین نشود) چه کار خواهید کرد؟
مجددا از کمک شما متشکرم و بهترین آرزوها را برای شما دارم . امیدوارم آنچه برای لیلا رخ داد برای هیچ کس خصوصا تیم شما رخ ندهد گرچه اطمینان دارم یاد گرفتن در این باره بسیار ارزشمند است .
امیدوارم مدارک ارسالی برای شما مفید باشد و اگر موردی واضح نبود من را مطلع کنید . همچنین من گزارش پزشکان متخصص ایرانی را نیز برای شما ارسال نمودم. شما میتوانید با لغات کلیدی که به انگلیسی نوشته شده درباره بیماری ایده بگیرید . ما منتظریم تا از شما به عنوان یک پزشک ورزشی بشنویم .
آخر هفته خوبی داشته باشید
مریم


باید متذکر شوم که من پزشک و کوهنورد نیستنم . نمیدانم که آیا بهتر است که پزشک تیم به کمپ های بالاتر یرود یا نه. آیا این کار مفید است؟ من نمیتوانم خودم قضاوت کنم و از آنجا که لیلا بخشی از زندگی من است و من حق را به او می دهم و می خواهم از شخص سومی اطلاعات کسب نمایم .فکر میکنم و امید دارم که شما به خوبی میتوانید آن را برای من تشریح نمایید.
بسیار متشکرم
م – ب


از ریچارد بیرر به مریم بهرامی :

مریم گرامی
من تازه از قله البروس در روسیه – که با فرزندانم صعود کردیم – برگشته ام و به همین دلیل پاسخت را با تاخیر میفرستم .
من تمامی مدارکی را که ارسال نموده بودید مرور نمودم . از اینکه پیگیر هستید متشکرم . همچنین تا حد توانم به نحوی که بسیار روحیه بخش باشد جواب ایمیل لیلا را دادم .این ایمیل را برای او نفرستادم و شما را برای برقراری ارتباط با او واسطه قرار می دهم مگر اینکه شما بخواهید تا من مستقیما با او مکاتبه نمایم .
او یک stroke کوچک در یکی از مراکز درونی مغزش دارد .
لیلا با گذشت زمان بهبود پیدا میکند ولی نباید هرگز به ارتفاع بالاتر از 4000 متر برود .
چرا این اتفاق افتاد؟ همانطور که میدانی من در کمپ 2 اقدامات درمانی اورژانسی را برای او انجام دادم . من او را همانند کسی که در حالت کما میباشد شروع به درمان نموده و تمامی اقدامات درمانی برای چنین حالتی را انجام دادم . پزشک تیم ساعتها بعد به صحنه رسید (حدود 18 ساعت) و او احساس کرد که حالت ایجاد شده ناشی از مشکل روحی روانی است . او با من و دستیار انگلیسی من موافق نبود و روش درمانی من را ادامه نداد . به عقیده من این کار هیچ کمکی به لیلا نکرد و حتی این وضعیت ممکن است به لیلا صدمه زده باشد ، چرا که او قطعا (همان طور که نتایج سی تی اسکن هم تایید میکند) دچار ادم مغزی ناشی از ارتفاع و این stroke کوچک شده بود . در مقالات پزشکی هم قبلا این مورد گزارش شده (این که احتمالا ادم مغزی منجر به stroke میشود) و من هم مطمئن هستم ، چون لیلا به شدت آب بدنش کم شده بود و هر 2 مورد ( دهیدراته شدن و ادم مغزی ) میتواند منجر به stroke شود .
ای کاش خبر های بهتری داشتی ولی باز هم باید شکر گذار باشیم که بطور قابل توجهی بهبودیش رو بدست آورده . اگر کار دیگری از دست من برمی آید به من بگو . امیدوارم در آینده نزدیک شما را ملاقات کنم .
ریچ








برای دیدن تصاویر با کیفیت بالاتر بر روی آنها کلیک نمایید.

......................................................................................................................